Filmy promujące wydarzenia lub instytucje to wymóg dzisiejszego czasu. Żyjemy w świecie obrazu, w którym informacja nie poparta wizualizacją ma małe szanse na przebicie się do opinii publicznej bombardowanej natłokiem informacji. Posłużenie się obrazem znacznie zwiększa szansę zapamiętania informacji. Dlatego krótkie i dynamiczne filmy promocyjne i spoty reklamowe to bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do odbiorcy. Choć kojarzą się źle, z często natarczywą reklamą, to jako narzędzie można je wykorzystać także w dobrym celu. Mogą służyć promocji szkół katolickich czy ośrodków rekolekcyjnych lub zapraszać na konferencje, czy wydarzenia ewangelizacyjne. Możemy je realizować na specjalne zamówienia.


Spot

Spot jest krótką formą filmową (maksymalnie do 3 minut) i na ogół wykorzystuje się go do zaproszeń na jakieś wydarzenia. O skuteczności tego typu materiałów filmowych mogliśmy się przekonać tworząc spot zapraszający na seminarium odnowy w Duchu Świętym, na które przyszło ponad 160 osób, a tydzień wcześniej (przed wyemitowaniem spotu) zapisanych było 20 osób. Nagrywaliśmy także spoty zapraszające na I Kongres Parafialnych Rad Duszpasterskich, będziemy także nagrywać spot zapraszający na II Kongres Nowej Ewangelizacji w Warszawie.

Przykłady zastosowania: Spot zapraszający na Seminarium Odnowy w Duchu Świętym (REO)


         




Film promocyjny

Film promocyjny jest dłuższą formą (ok. 10 minut) i jest raczej poświęcony jakiejś instytucji, tematowi lub produktowi, który chcemy wypromować. Przykładowym filmem promocyjnym instytucji, jest zrealizowany przez nas film dla gimnazjum Katolickiego Towarzystwa Kulturalnego w Bielsku-Białej. Trwa ok. 10 minut i został przygotowany do prezentacji na targach. Wykorzystywany jest także na konferencjach.

Przykłady zastosowania:


"Wiara i Biznes" - relacja z konferencji