Filmy promujące wydarzenia lub instytucje to wymóg dzisiejszego czasu. Żyjemy w świecie obrazu, w którym informacja nie poparta wizualizacją ma małe szanse na przebicie się do opinii publicznej bombardowanej natłokiem informacji. Posłużenie się obrazem znacznie zwiększa szansę zapamiętania informacji. Dlatego krótkie i dynamiczne filmy promocyjne i spoty reklamowe to bardzo skuteczne narzędzie dotarcia do odbiorcy. Choć kojarzą się źle, z często natarczywą reklamą, to jako narzędzie można je wykorzystać także w dobrym celu. Mogą służyć promocji szkół katolickich czy ośrodków rekolekcyjnych lub zapraszać na konferencje, czy wydarzenia ewangelizacyjne. Możemy je realizować na specjalne zamówienia.
Spot jest krótką formą filmową (maksymalnie do 3 minut) i na ogół wykorzystuje się go do zaproszeń na jakieś wydarzenia. O skuteczności tego typu materiałów filmowych mogliśmy się przekonać tworząc spot zapraszający na seminarium odnowy w Duchu Świętym, na które przyszło ponad 160 osób, a tydzień wcześniej (przed wyemitowaniem spotu) zapisanych było 20 osób. Nagrywaliśmy także spoty zapraszające na I Kongres Parafialnych Rad Duszpasterskich, będziemy także nagrywać spot zapraszający na II Kongres Nowej Ewangelizacji w Warszawie. |
Przykłady zastosowania:
Spot zapraszający na Seminarium Odnowy w Duchu Świętym (REO) |
Film promocyjny jest dłuższą formą (ok. 10 minut) i jest raczej poświęcony jakiejś instytucji, tematowi lub produktowi, który chcemy wypromować. Przykładowym filmem promocyjnym instytucji, jest zrealizowany przez nas film dla gimnazjum Katolickiego Towarzystwa Kulturalnego w Bielsku-Białej. Trwa ok. 10 minut i został przygotowany do prezentacji na targach. Wykorzystywany jest także na konferencjach. |
Przykłady zastosowania: |